-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:30754 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:19

اگر خداوند خير و صلاح بنده اش را بهتر مي داند, چه لزومي دارد چيزي از او بخواهيم ؟ اين رامي دانم كه دعا موجب تغيير مقدرات مي شود.

خداوند خير و صلاح بنده اش را در اين مي داند كه با اراده و اختياري كه بدو داده است , در راه راست و درست قدم بردارد. خداوند چون خير و صلاح بنده اش را مي دانست , براي او پيامبران را ارسال كرد. به همين جهت امامان معصوم : منصوب شدند و علماي دين تا به امروز راه هدايت را پيموده و الگويي براي ديگران مي باشند.

از جمله مسائلي كه مي تواند در رسيدن به خير و صلاح تأثير بگذارد, دعا است .

دعا بر قرار كنندهء پيوند ميان خالق و مخلوق است . خالق چون همهء خوبي ها را دارد و مخلوق چون نيازمند است ,براي رفع نيازش از خداوند متعال حوائج و خواسته هايش را طلب مي كند.

افرادي كه از دعا كردن ابا و پرهيز مي كنند و آن را به نوعي كسر شأن مي دانند, مستكبر معرفي شده اند:(1)

دعا كردن مطلوب شرع مقدس است و همان گونه كه معتقديد دعا مقدرات را تغيير مي دهد و چه بسا بسترمناسب را براي رسيدن به مقصد فراهم كند.

دعا ظرفيت و تحمل را بالا مي برد تا انسان به خير و صلاح برسد.

علاوه بر آن دانستن خير و صلاح , يك مسئله است و رسيدن به خير و صلاح يا پشت پا زدن به آن , مسئله ديگري است . مثلاً گاهي پدر خير و صلاح فرزندش را در درس خواندن مي داند, ولي فرزند به بهانه هاي مختلف ازخواندن درس سرباز مي زند.

نتيجه : خداوند خير و صلاح بشر را در اين مي داند كه او به راه راست هدايت شود و يكي از سبب هاي هدايت دعا است . نماز هم نوعي دعا است كه خداوند در طول شبانه روز از انسان خواسته است . پس اگر دعا لازم نبود, چه نيازي به اين بود كه انسان نماز بخواند و از خدا طلب خير كند؟ اگر حاجتي برآورده نمي شود, شايد از باب مصلحت باشد و حتماً در سراي آخرت به نحو احس جبران خواهد شد.

(پـاورقي 1.مؤمن (40 آيهء 60

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.